Koordynator ds. dostępności
Tomasz Wolniewicz
e-mail: twolniewicz@pup.brzeg.pl
Do zadań koordynatora do spraw dostępności należy w szczególności:
- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez podmiot,
- przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez podmiot,
- monitorowanie działalności podmiotu, w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Deklaracja dostępności
Powiatowy Urząd Pracy w Brzegu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony Biuletynu Informacji Publicznej Powiatowego Urzędu Pracy w Brzegu.
Data publikacji strony internetowej: 21 stycznia 2025 r.Data ostatniej istotnej aktualizacji: 31 marca 2025 r.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Strona internetowa Biuletynu Informacji Publicznej Powiatowego Urzędu Pracy w Brzegu posiada następujące ułatwienia:
- możliwość powiększenia wielkości liter na stronie,
- możliwość zmiany kontrastu,
- poruszanie się po elementach strony klawiszem TAB,
- fokus wokół elementu wybranego podczas nawigacji bez użycia myszy.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Część dokumentów zmigrowanych ze starego portalu BIP może nie mieć zachowanej pełnej zgodności
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Tomasza Wolniewicza - mejlowo twolniewicz@pup.brzeg.pl, telefonicznie (77) 444 13 90 do 93, wew. 146, lub pocztą tradycyjną na adres Powiatowego Urzędu Pracy w Brzegu, ul. Armii Krajowej 32, 49-300 Brzeg. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp..
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na któej jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposów. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub teści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposów.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Powiatowy Urząd Pracy w Brzegu jest zlokalizowany przy ulicy Armii Krajowej 32, 49-300 Brzeg. Do obiektu prowadzą wejścia od ulicy Armii Krajowej oraz Andersa. Budynek oznaczony jest tablicą Powiatowy Urząd Pracy w Brzegu.
Powiatowy Urząd Pracy w Brzegu posiada III piętra. Na parter oraz każde piętro prowadzą schody. Każda przestrzeń komunikacyjna jest wolna od barier poziomych - korytarze na jednym poziomie. Obiekt nie posiada windy oraz toalety dla osób niepełnosprawnych.
Powiatowy Urząd Pracy w Brzegu przy wejściu głównym do budynku posiada zainstalowany dzwonek dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich oraz specjalne oznakowanie w języku brail'a o możliwości wejścia do budynków z psem asystujacym.
Powiatowy Urząd Pracy w Brzegu zapewnia obsługę osób ze szczególnymi potrzebami przy użyciu mobilnej pętli indukcyjnej.
Powiatowy Urząd Pracy w Brzegu nie posiada pochylni dla osób z niepełnosprawnościami.
Powiatowy Urząd Pracy w Brzegu nie posiadaja informacji głosowych.
Za budynkiem Powiatowego Urzędu Pracy w Brzegu znajduje się parking, na którym wyznaczono miejsce dla osób z niepełnosprawnościami.
Powiatowy Urząd Pracy w Brzegu Filia w Grodkowie jest zlokalizowana przy ulicy Warszawskiej 28, 49-200 Grodków. Do obiektu prowadzi wejście od ulicy Warszawskiej. Budynek oznaczony jest tablicą Powiatowy Urząd Pracy w Brzegu Filia w Grodkowie.
Powiatowy Urząd Pracy w Brzegu Filia w Grodkowie znajduje się na parterze, na który prowadzą schody, obok których jest zamontowany podjazd dla osób z niepełnosprawnościami. Przestrzeń komunikacyjna jest wolna od barier poziomych - korytarz na jednym poziomie. Obiekt nie posiada windy oraz toalety dla osób niepełnosprawnych.
Powiatowy Urząd Pracy w Brzegu Filia w Grodkowie przy wejściu głównym do budynku posiada specjalne oznakowanie w języku brail'a o możliwości wejścia do budynków z psem asystujacym.
Powiatowy Urząd Pracy w Brzegu Filia w Grodkowie zapewnia obsługę osób ze szczególnymi potrzebami przy użyciu mobilnej pętli indukcyjnej.
Powiatowy Urząd Pracy w Brzegu Filia w Grodkowie posiada pochylnie dla osób z niepełnosprawnościami.
Powiatowy Urząd Pracy w Brzegu Filia w Grodkowie nie posiadaja informacji głosowych.
Powiatowy Urząd Pracy w Brzegu Filia w Gordkowie nie posiada wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami. .
Osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu do budynków Urzędu. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Osoba niepełnosprawna jest odpowiedzialna za szkody wyrządzone przez psa asystującego.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Uwzględniając wymogi ustawy z dnia 19 sierpnia 2011r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 20), informuję:
1. Cytowana ustawa zapewnia "osobom uprawnionym" możliwość komunikowania się w wybrany przez nie sposób. Zgodnie z w/w ustawą "osobami uprawnionymi" są osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się.
2. "Osoba uprawniona" ma prawo skorzystania z pomocy osoby przybranej, tj. osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez "osobę uprawnioną" w celu ułatwienia porozumienia się i udzielania jej pomocy w załatwieniu spraw w Powiatowym Urzędzie Pracy w Brzegu.
3. Ponadto "osobie uprawnionej" podczas załatwiania spraw w Powiatowym Urzędzie Pracy w Brzegu przysługuje prawo do korzystania z usług:
- tłumacza PJM (polski język migowy),
- tłumacza SJM ( system językowo - migowy),
- tłumacza SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych).
Jedna zatrudniona osoba posiada ukończony kurs z polskiego języka migowego.
"Osoba uprawniona", która chce skorzystać z pośrednictwa tłumacza zobowiązana jest zgłosić do Powiatowego Urzędu Pracy w Brzegu chęć skorzystania ze świadczenia, ze wskazaniem wybranej formy komunikowania się w urzędzie, co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Urzędzie, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenie można przesłać za pośrednictwem poczty elektronicznej, faksu lub złożyć w sekretariacie urzędu. Będzie to niezbędny czas dla Powiatowego Urzędu Pracy w Brzegu, na zwrócenie się do wojewody odpowiedzialnego za prowadzenie rejestru tłumaczy o wybór odpowiedniej osoby.
Wzór zgłoszenia chęci skorzystania z usługi tłumacza PJM, SJM, SKOGN jest dostępny w załącznikach do pobrania.
4. W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia osoba uprawniona zostanie o tym zawiadomiona, równocześnie wyznaczony zostanie możliwy termin udostępnienia świadczenia lub wskazana inna forma realizacji uprawnień określonych w ustawie.
5. Świadczenie usługi przez tłumacza języka migowego jest bezpłatne dla "osoby uprawnionej", będącą osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 100) tj. osoby, której niepełnosprawność została potwierdzona orzeczeniem określonym w w/w ustawie.
6. Ponadto na bieżąco istnieje możliwość załatwiania spraw przez wcześniej wymienione osoby z wykorzystaniem następujących narzędzi:
- poczta elektroniczna : opbr@praca.gov.pl,
- faks: (77) 444 13 94,
- elektroniczna platforma ePUAP/Elektroniczna Skrzynka Podawcza: https://epuap.gov.pl/wps/portal/epuap, adres skrytki urzędu: /PUP_Brzeg/skrytka,
- Adres skrzynki dle e-Doręczeń: AE:PL-67940-73944-HRJTC-16
lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej: Powiatowy Urząd Pracy w Brzegu, ul. Armii Krajowej 32, 49-300 Brzeg.