Zgodnie z ustawą o języku migowym i innych środkach komunikowania z 1 kwietnia 2012 r. ustawa z dnia 19 sierpnia 2011r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017r poz. 1243)
Osoba, która przy załatwianiu sprawy w urzędzie, chce skorzystać z pomocy tłumacza PJM, SJM lub SKOGN - zgodnie z przepisami ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się - zobowiązana jest zgłosić ten fakt co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Wzór zgłoszenia chęci skorzystania z usługi tłumacza PJM, SJM, SKOGN jest dostępny w załącznikach do pobrania.
W przypadku braku możliwości realizacji zgłoszonego świadczenia w podanym terminie, urząd zastrzega sobie możliwość wyznaczenia innego możliwego terminu do jego realizacji, zawiadamiając osobę zainteresowaną.
W celu szybszej komunikacji prosimy o wysłanie wiadomości dot. wizyty w urzędzie:
- e-mail: opbr@praca.gov.pl,
- fax: 77 444 13 90 do 93.
co pozwoli na odpowiednie zorganizowanie Państwa wizyty.